Amit a garanciáról tudni kell

 

 

-A garancia gyártónként és boltonként is eltérő hosszúságú és tartalmú lehet.

-A garancia időtartamát vásárlás előtt nem árt tisztázni, ha az nincs teljesen feltüntetve.

-A garancia fajtái:

 

1, Hivatalos magyarországi

2, EU garancia

3, A világon bárhol érvényesíthető garancia (lásd Apple)

4, Bolti garancia

 

1, Hivatalos magyarországi garanciát több nagy gyártó is alkalmaz pl: Samsung, LG. Általában külön magyar nyelvű garancialevelet mellékelnek a termék mellé, valamint a garancia teljes időtartamának érvényesítéséhez regisztrálni kell a terméket a gyártó honlapján.

 

2, Az EU garancia, több esetben is korlátozott garanciát takar amely annyit tesz, hogy a terméket nem lehet regisztrálni a gyártó honlapján, így csak az alapból is járó 1 év garancia érvényes rá,  a 2-3 sőt olykor 5 év helyett. Van olyan gyártó is, ahol az EU garancia egyenértékű a magyarországival.

 

3, Ezen garanciát a vásárlás helyétől függetlenül, bárhol érvényesíthetjük a világon ahol a gyártónak van szervize.

 

4, A "Bolti garanciát" az eladó cég adja, érdemes a vásárláskor tisztázni, hogy pontosan mennyi időtartamra és milyen meghibásodások javítására szól. Továbbá főleg nagyobb terjedelmű-súlyú termékeknél felmerülhet a kérdés, hogy a garancia helyszíni, avagy a szállításról kinek kell gondoskodni meghibásodás esetén.

 

 

A garanciális feltételek tisztázása vásárlás előtt, sok kellemetlenségtől megóvhatja  a vásárlót!